♥yourland♥

كاخي كه غارت شد،در عجب ماندم چطور تا كنون پا برجاست

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 180
بازدید کل : 51783
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



زندگی چیست؟؟ایران

مطمئنم تحت تاثیر قرار می گیرید....

به ادامه مطلب مراجعه کنید....


ادامه مطلب
نويسنده: Mohammad shamshiri تاريخ: چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

آذریجان

آذربایجان غزه نیست،÷اره ای از کشور من است.حال که دردی قسمتی از جانم را گرفته.....

نويسنده: Mohammad shamshiri تاريخ: جمعه 24 مرداد 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

آموزش ژاپني ها و ايراني ها

ژاپني‌ها همان کلاس اول دبستان، اتمام حجت مي‌کنند با بچه هايشان، مي‌ترسانند، درس اول هم جغرافيا است؛ نقشه ژاپن را مي‌گذارند جلوي بچه‌ها و مي‌گويند: ببينيد اين ژاپن کوچولوي ماست، ببينيد! ژاپن ما نفت ندارد، گاز ندارد، معدن ندارد، زمينش محدود است و جمعيتش زياد و... ليست «نداشته ها» را به بچه‌ها گوشزد مي‌کنند، خيلي خودماني بچه‌هايشان را مي‌ترسانند...

در ژاپن نظام آموزشي فهرست مشاغل مورد نياز جامعه را از همان اول کار، به «بچه ها» گوشزد مي‌کند، حتي حجم موضوعات درسي کتاب‌هاي درسي در ژاپن، يک سوم اروپا است، چون ژاپني‌ها معتقدند «عمق» بهتر از «وسعت» است!

حالا اين را مقايسه کنيد با کتاب‌هاي درسي و حتي رسانه‌هاي ما-از هر جناح و طيف، مخالف و موافق- که از همان اول مدام در گوش بچه‌ها مي‌خوانند: «اي ايران،‌اي مرز پرگهر،سنگ کوهت در و گوهر است» و... در دبستان هم، اولين درس ما تاريخ است، نه براي عبرت، بلکه شرح «افتخارات گذشته»، اگر گربه جغرافيايي را هم بگذارند جلوي بچه‌ها، باغرور مي‌گويند:« بچه‌ها ببينيد! ايران همه چيز دارد! ايران نفت دارد، گاز دارد، جنگل دارد، دريا دارد و...» نتيجه‌اش مي‌شود احساس «داشتن» و «غناي کامل» وايجاد تلفيقي از تنبلي اجتماعي و حتي طلبکاري که به اشتباه به آن مي‌گوييم غرور ملي.

با اين وصف، کودکان و جوانان و مديران و نسل جديد ما بايد براي چه «چيزي» تلاش کنند؟ اين مي‌شود که بچه‌هاي ما فکر و ذکرشان، مي‌شود دکترشدن، مهندس شدن و خلبان شدن، يعني شغل‌هاي رويايي و به شدت مادي – که نفع و رفاه «شخص» در آن حرف اول و آخر را مي‌زند نه نياز کشور

 

حقيقت اينه كه ما هيچي نداريم

هموطن ما خودمون بايد به فكر هم باشيم

نويسنده: Mohammad shamshiri تاريخ: سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نوروز مبارك

yourland.lxb.ir

سالي به مهرباني ميترا

به نيكي زرتشت

به اقتدار كوروش و استمرار خورشيد داشته باشيد.......

سال نو را به همه ي هموطنانم در هر كجاي اين كره ي خاكي تبريك مي گويم

دنيا را برايتان شاد شاد و شادي را برايتان دنيا دنيا ارزومندم

مديريت وبلاگ yourland

نويسنده: Mohammad shamshiri تاريخ: شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کوروش نخواب که ملت در خواب است

داستاني كه احساسم را برانگيخت:

پيشنهاد مي كنم حتماَ بخونيد:

روزی کوروش در حال نیایش با خدا گفت: خدایا به عنوان کسی که عمری پر بار داشته و جز خدمت به بشر هیچ نکرده، از تو خواهشی دارم. آیا می توانم آن را بیان کنم؟؟؟
خداوند گفت: بگو ای بزرگوار بنده ی من...
-
از تو می خواهم یک روز، فقط یک روز به من فرصت دهی تا ایران امروز را بررسی کنم؛ سوگند می خورم که پس از آن هرگز تمنایی از تو نداشته باشم.
-
چرا چنین چیزی را می خواهی؟ به جز این هر چه را بخواهی برآورده می کنم؛ اما این را نخواه.


ادامه مطلب
نويسنده: Mohammad shamshiri تاريخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

خاطره پروفسور حسابی از ملاقات با انیشتن
راز پیشرفت غربی ها

پروفسور حسابی چند نظریه مهم در علم فیزیک داشتند که مهم ترین و آخرین آن ها نظریه بی نهایت بودن ذرات بود , در این ارتباط با چندین دانشمند اروپایی مکاتبه و ملاقات می کنند و همه آنها توصیه می کنند که بهتر است که بطور مستقیم با دفتر پروفسوراینشتن تماس بگیرد بنابراین ایشان نامه ای همراه با محاسبات مربوطه را برای دفتر ایشان در دانشگاه پرینستون می فرستند بعد از مدتی ایشان به این دانشگاه دعوت میشوند و وقت ملاقاتی با دستیار اینشتن برایشان مشخص میشود پس از ملاقات با پروفسور شتراووس به ایشان گفته می شود که برای شما وقت ملاقاتی با پروفسور اینشتن تعیین می شود که نظریه خود را بصورت حضوری با ایشان مطرح کنید. پروفسور حسابی این ملاقات را چنین توصیف می کنند:



ادامه مطلب
نويسنده: Mohammad shamshiri تاريخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ميراث فرهنگي در هفته‌اي که گذشت: از ريختن سقف بازارچه عودلاجان تا تخريب بافت تاريخي گرگان

ميراث‌فرهنگي کشور در هفته گذشته چالش‌هاي جدي را در گوشه گوشه ايران پشت سرگذاشت. سقف بازارچه تاريخي عودلاجان در تهران فروريخت. بقعه سيد محمد بازار شوشتر در آستانه ريزش قرار گرفت. بافت تاريخي گرگان با تصويب طرح بازسازي بافت فرسوده مورد تهديد واقع شد و تنها ساختمان تاريخي اداره "طرق" ايران در آستانه فروش و تخريب است.


ادامه مطلب
نويسنده: Mohammad shamshiri تاريخ: پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

حکایت غم انگیز خیابان های تهران و سئول در این دو شهر

پیش از انقلاب به دنبال مسافرت شهردار وقت تهران به سئول در سال ۱۳۵۴ درجهت همكاري بين دو كشور سنگ بناي دو خيابان بزرگ در پايتخت دو كشور گذاشته شد.خیابانی در تهران با نام سئول و خیابانی در سئول با نام تهران در این قرار داد شهردار سئول آروز می کند این تفاهم باعث گردد تا سئول نیز به مانند تهران شهر پیشرفته ای گردد و این درست در زمانی بوده است که وضعیت اقتصادی مردم کره نابسامان بوده است.نکته جالب آن است که خيابان تهران تنها اسم خارجي در میان خیابان های سئول است  حال با گذشت ۳۳ سال خیابان تهران مبدل به اصلي ترين، زيباترين و گرانقيمت ترين خيابان سئول شده است.دفاترصدها شركت عظيم تجاري ـ صنعتي و دفاتر شرکت های بزرگ بین اللملی از قبیل یاهو و برجهاي بلند اين خيابان كه يك سرمايه گذاري بيش از ۱۰۰ميليارددلاري را به خود جذب كرده است در این خیابان قرار دارد و این در حالی است که خیابان سئول در تهران تنها اتوبانی به خود دیده است  اینک این دو خيابان جلوه معني داري به داستان توسعه یافتگی این دو شهر و کشور بخشيده است. معنایی که برای ما ایرانیان بسیار درد آور و قابل تامل است . و جالب آنکه رویایی کره ای ها برای تبدیل به ایران توسعه یافته با گذشت سی و چند سال برعکس شده است و تبدیل به رویای ایرانیان برای رسیدن به کره شده است  .در یک مقایسه تطبیقی سرعت عمل و پیشرفت کره و ایران را در جهت توسعه یافتگی با مشاهده سرنوشت دو خيابان سئول در ايران و خيابان تهران در کره می توان به وضوح ديد

نويسنده: Mohammad shamshiri تاريخ: یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:پیش از انقلاب,خيابان,خيابان سئول,تهران,ایرانیان, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

ما شقايق هاي باران خورده ايم سيلي ناحق فراوان خورده ايم ساقه احساسمان خشكيده است زخمها از باد و طوفان خورده ايم

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to yourland.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com